Scoprendo il Web 2.0

Media Convergence

Posted in news by Giuseppe Futia on febbraio 4, 2009

Secondo il Financial Times, le reti televisive via cavo, a differenza di molti altri media generalisti, non devono temere l’espolosione di Internet. Ma anzi, considerarla un’opportunità.

“Cable networks do not have to fear the internet. It may have killed the business models of many record labels and newspapers, but there good reasons to think that companies distributing programming can dodge the online bullet.

For a start, making video of even moderate quality is a very different, and more expensive proposition than writing a blog or starting a band in the garage. User generated content fills a variety of niches but is unlikely to derail television. It is striking that the 10 most popular videos on YouTube in 2008 were all professional efforts”.

Annunci

Rispondi

Inserisci i tuoi dati qui sotto o clicca su un'icona per effettuare l'accesso:

Logo WordPress.com

Stai commentando usando il tuo account WordPress.com. Chiudi sessione / Modifica )

Foto Twitter

Stai commentando usando il tuo account Twitter. Chiudi sessione / Modifica )

Foto di Facebook

Stai commentando usando il tuo account Facebook. Chiudi sessione / Modifica )

Google+ photo

Stai commentando usando il tuo account Google+. Chiudi sessione / Modifica )

Connessione a %s...

%d blogger hanno fatto clic su Mi Piace per questo: